Pamela Bosak, Magdalena Skowron/ an_na
Choreografia: Pamela Bosak, Magdalena
Skowron
Wykonanie: Pamela Bosak, Magdalena
Skowron
Muzyka: Murcof, Christian Loffler, Kelly Lee Owens,
Chromatics
Projekcje: Maria Łozińska
Kostiumy: Pamela Bosak, Magdalena Skowron
W centrum stawiamy ciało, ciało połączone
z umysłem i pamięcią. Ciało, które jest nośnikiem wspomnień, nabytych zachowań.
Inspiracją do stworzenia spek-taklu stają się dla nas odruchy warunkowe i
bezwarunkowe, przejmowanie zachowań innych ludzi za pomocą naśladownictwa,
projekcji i lustra (odbić lustrzanych związanych z neuronami lustrzanymi).
Badanie mechanizmów naśladowania odbywa się także w kontekście popkultury i
grup społecznych, a także kodów kulturowych obecnych w naszej rzeczywistości.
Zadajemy sobie pytanie czy jesteśmy w stanie dotrzeć do tego, co jest naszym
własnym zacho-waniem bądź odruchem, czy też zawsze zatracamy siebie
uczestnicząc w życiu społecznym. W strategii choreograficznej posługujemy się
obserwacją zachowań ludzkich i naszych nawzajem, zastanawiając się jaką rolę
odgrywa ruch w nas-zym życiu. Docieramy do miejsc i przestrzeni miejskich, do
wydarzeń i zmian związanych z rozwojem i historią i próbujemy odnaleźć w nich sfery pamięci ruchowej,
cielesnej, dzięki której jesteśmy w stanie przypomnieć sobie sytuacje, odruchy,
emocje związane z konkretną osobą i miejscem. Inspiracji nie traktuje-my
dosłownie, są one punktem wyjścia do tworzenia materiału ruchowego, w którym
badamy nasze przyzwyczajenia, zachowania, odruchy testując je również na sobie
nawzajem. Pamela Bosak - Tancerka, pedagożka tańca. Absolwentka teatrologii na
Uni-wersytecie Jagiellońskim, obecnie doktorantka na Wydziale Polonistyki UJ.
Wy-rosła z kieleckiego środowiska tanecznego. Dyplomowana instruktorka tańca
jazzowego, obecnie związana z Krakowskim Teatrem Tańca. Zajmuje się także
krytyką i teorią teatru i teatru tańca. Regularnie publikuje recenzje i teksty
kry-tyczne na portalach i w pismach teatralnych. Jest autorką spektaklu „an_na”
w duecie z Magdaleną Skowron. Można ją zobaczyć w spektaklu "Mój smutek ma
przyczyny po prostu chemiczne” Magdaleny Skowron, w spektaklach Eryka Makohona
„Glamour”, „MY|WY", „Takarazuka Camp”, a także "The Entrance" Ay-rin
Ersöz.
foto: Klaudyna Schubert
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz