Durski, Kania, Stanek, Ustowska
One
Koncept i realizacja:
Katarzyna Kania, Katarzyna Ustowska, Piotr Stanek, Patryk
Durski
Dramaturgia:
Katarzyna Kania
Muzyka:
Michał Drabczyk
Reżyseria świateł:
Michał Kołodziej
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw,
Teatr Wybrzeże, Gdańsk przy wsparciu Urzędu Miasta
"Obecny stan naszej wiedzy o tzw. rzeczywistości
sugeruje, dość sensownie zresztą, że wszechświat zbudowany jest z bardzo małych
cząstek elementarnych oraz tzw. ruchu zachodzącego pomiędzy nimi. Ich ilość
jest nieskończona. To znaczy zawsze o jeden więcej. I co. I niektóre cząstki
się się zlepiają. I wytrzymują tak dłużej. Galaktyki, ludzie, owoce. To mniej
lub bardziej złożone grudy cząsteczkowe. Rzadko o sobie tak myślicie, bo macie
przed tym wrodzoną blokadę. Myślenie o sobie i o świecie jak o abstrakcyjnym
zlepie cząsteczkowym prowadzi do niewygodnych wniosków." „Sailor” Norman
Leto
Spektakl rozpoczyna się od tańca, a taniec od
interakcji ciał, dźwięków i obiektów. Ciała i obiekty z kolei rozpoczynają się
w cielesnym „kolektywie”, a koncentrują się wokół jego twórczej i destrukcyjnej
mocy. Powstająca forma pozwala na odkrywanie możliwości, dynamik i granic tego
„kolektywu”. ONE napędzany jest nieustanną fascynacją budowaniem i
dekonstrukcją, sensem i nonsensem, całością i czarną dziurą. Poprzez grę z „formą”
spektakl balansuje na cienkiej granicy między eksperymentem a rozrywką. Opiera
się na poetyckim dialogu pomiędzy jednostkowością a kolektywem. W
przestrzeniach pomiędzy dźwiękami, tańcem i choreografią ukryte są pytania o
to, kim jesteśmy sami i jak możemy być razem. Czego by nam zabrakło gdybyśmy
utkwili w procesie dążenia do indywidualnej samowystarczalności.
Biogramy:
Katarzyna Ustowska
- absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Gdańsku (2008) oraz wydziału
tańca współczesnego na University of Kent w Northern School of Contemporary
Dance w Wielkiej Brytanii (2012). Magister w dziedzinie edukacji w tańcu
współczesnym na Frankfurt University of Music and Performing Arts w Niemczech
(2017). Współpracuje z Teatrem Dada von Bzdülöw i Teatrem Trans-Atlantyk.
Współtworzy Fundację Polka dot w Gdańsku. Realizuje autorskie prace, tworzy
projekty artystyczne i edukacyjne w Polsce i za granicą. Prowadzi autorski
program edukacji tanecznej w otoczeniu pedagogicznym Montessori. Jest
stypendystką m.in. Prezydenta Miasta Sopotu oraz laureatką nagrody Sopocka Muza
dla Młodych Twórców.
Piotr Stanek - absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie,
Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu (2011). Od 2013 roku współpracuje z Teatrem
Dada von Bzdülöw. W ostatnich latach występował w spektaklach m.in.: Jerzego
Stuhra UBU KRÓL CZYLI POLACY, Rafała Urbackiego JARAM SIĘ, Jens Van Daele
WORKING TITLE:EGO, Jacka Łumińskiego PRZEJŚCIA, Kuby Kowalskiego (Teatr
Dramatyczny im. Stefana Żeromskiego w Kielcach) ZACHODNIE WYBRZEŻE, Remigiusza
Brzyka (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie) KARIERA ARTURA UI. Laureat
nagrody publiczności w konkursie Eurowizja dla Młodych Tancerzy 2013, uczestnik
dwóch edycji festiwalu Deltebre Dansa (Hiszpania). We współpracy z innymi
artystami, stworzył autorskie projekty m.in.: SAMSARA, ZRABOWALI MI SKŁADAKA
(Klub Żak Gdańsk, rezydencja/premiera 2014), PLAN EWAKUACJI/EMERGENCY PLAN
(rezydencja Krakowskie Centrum Choreograficzne 2015).
Katarzyna Kania - w roku 2016 rozpoczęła Master Program na kierunku Choreography and
Performance w Giessen (Institute for Applied Theatre Studies) pod kierownictwem
Bojany Kunst. W 2014 roku ukończyła Wydział Teatru Tańca w Bytomiu (PWST
Kraków) i od tamtej pory współpracuje z wydziałem w charakterze asystentki.
Gościnnie kształciła się również w Tel Avivie (Kibbutzim College of Education)
i Bratysławie (VSMU, Bratislava). Od 2012 - współzałożycielka
polsko-niemieckiego kolektywu little:interference. Tworzy autorskie spektakle
oraz projekty artystyczne i edukacyjne we współpracy z polskimi i zagranicznymi
artystami. Uczestniczyła i występowała na międzynarodowych festiwalach, m.in.:
Dei Due Mondi w Spoleto, Flora Theatre Festival w Ołomuńcu, Baltic House
Theatre Festival w St. Petersburgu, Deltebre Dansa w Hiszpanii. W 2017 została
stypendystką programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”
oraz niemieckiego stypendium artystycznego DAAD.
Patryk Durski - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w
Krakowie (obecnie Akademii Sztuk Teatralnych) na Wydziale Teatru Tańca w
Bytomiu. Działa jako niezależny twórca. Współpracował z kompanią Burning
Bridges Jensa van Daele. W ostatnich pracach eksploruje technologicznie
zapośredniczoną zależność ruchu i dźwięku, w których technologia pełni rolę
przedłużania i poszerzania możliwości percepcji cielesnej, współtworzy również
grupę LineAct, w której oprócz konwencjonalnych środków wykonawczych oraz
metody site specific używana jest technika tańca wertykalnego.
Michał Drabczyk - absolwent wydziału inżynierii dźwięku i produkcji muzycznej Uniwersytetu
Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Ukończył studia ze specjalizacją w
kompozycji filmowo-telewizyjnej oraz miksie. Swoje doświadczenie zawodowe
zbierał w studiach nagraniowych w Birmingham, a w Polsce pracował jako
realizator i producent w trójmiejskich studiach takich jak Humidor Records,
Audioplanet oraz ze studiem animacji poklatkowej Trefl. Komponuje muzykę do
filmów m.in dla studia Kadr, Łódzkiej i Gdyńskiej Szkoły Filmowej oraz innych
form audiowizualnych. Jako Michael Warren działa na polskiej scenie
elektronicznej, w roli producenta i twórcy audio-wizualnych live-aktów.
data 30.05.2021
godz 19.00
miejsce Studio na Grobli
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz